လူတုိင္းလူတုိင္းဟာ ကိုယ့္သမုိင္းကို ေရးေနၾကတယ္။ အဲဒီလုိေရးတဲ့အခါ ဘယ္လုိသမုိင္းမ်ိဳးေရးမလဲ၊ စဥ္းစားရမယ္။ သမုိင္းသုံးမ်ိဳး ရွိတယ္။ ေဒ၀ဒတ္သမုိင္း၊ အဂုၤလိမာလသမုိင္း၊ ကႆပသမုိင္း။
ေဒ၀ဒတ္သမုိင္းဟာ အစလဲ မေကာင္း၊ အဆုံးလဲ မေကာင္းပါ။ အဂၤုလမာလသမုိင္းက်ေတာ့ အစေတာ့ မေကာင္းဘူး။ သုိ႔ေသာ္ အဆုံးေကာင္းတယ္။ အရွင္ကႆပသမုိင္းက်ေတာ့ အစလဲ ေကာင္းတယ္၊ အဆုံးလဲ ေကာင္းတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးပါ၊ ဘာသမုိင္း ေရးေနတာလဲလုိ႔။
ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးတယ္ဆုိတာ ကိုယ္ကုိယ္ကို စစ္ေဆးေနတာပဲ။ ဒါကို စိတ္မွန္ၾကည့္တယ္လုိ႔ ေခၚတယ္။ မွန္ဆုိတာ ျဖစ္စဥ္ အမွန္ကုိ ေဖာ္ျပတယ္ေလ။ ကုိယ္ျပဳံးတဲ့အခါ မွန္က ျပဳံးျပေပမဲ့ ကုိယ္ငုိတဲ့အခါ သူက ျပဳံးမျပဘူး မဟုတ္လား။
``အရွင္ေဒ၀ဒတ္သမုိင္း´´
ေဒ၀ဒတ္သမုိင္းကို ၾကည့္လုိက္ပါ။ အဇာတသတ္ကို ေျမွာက္ထုိးပင့္ေကာ္လုပ္ျပီး မင္းဆရာျဖစ္ေအာင္ လုပ္တယ္။ မင္းဆရာ ျဖစ္လာျပီဆုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေႏွာက္ယွက္တယ္။ သာမန္လူေတြ မလုပ္ရဲတဲ့ ျပစ္မႈၾကီးေတြကို လက္ရဲဇက္ရဲ လုပ္တယ္။ သူဟာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေသခ်င္းဆုိးနဲ႔ ေသရတာပဲ။ ေသျပီးေတာ့လဲ ငရဲက်တယ္။
လူ႔ေလာကၾကီးမွာလဲ အဲဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္။ ကေလးတုန္းကလဲ ဆုိး၊ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့လဲ ဆုိး၊ အသက္ၾကီးေတာ့လဲ ဆုိးတာပဲ။ ကုိယ့္ အတြက္လဲ ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္၊ မိသားစုအတြက္လည္း ဘာမွ မလုပ္။ သံပုရာသီးမ်ားလုိ ၾကီးေလခ်ဥ္ေလ။ အဲဒါ ေဒ၀ဒတ္သမုိင္း ေရးေနသူေတြပါပဲ။
ေကာင္းတာဆုိလုိ႔ ဘာတစ္ခုမွ လုပ္မသြားဘူးတဲ့။ အဲဒါ လူ႔ငႏြားပဲတဲ့။ တကယ္ေတာ့ “လူျဖစ္လာျခင္းသည္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ဖုိ႔ပါပဲ”တဲ့။ အခုေတာ့ ေကာင္းတာဆုိလုိ႔ ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္ဘူးတဲ့။ ဒီလုိလူစားမ်ိဳးကုိ လူတိရစၧာန္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီလုိ လူစားမ်ိဳးဟာ ေဒ၀ဒတ္သမုိင္း ေရးေနသူမ်ားပါပဲ။
``အရွင္အဂုၤလိမာလသမုိင္း´´
အဂၤုလိမာလက်ေတာ့ အစပုိင္းကေတာ့ မေကာင္းဘူး၊ ဒါေပမဲ့ အဆုံးပုိင္းက်ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ အရွင္ျမတ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ သတိသံေ၀ဂရျပီး တရားက်င့္ေတာ္မူလုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္သြားတယ္။ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဘ၀ေန၀ခ်ိန္မွာ ဓမၼနဲ႔ လွလွပပ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတယ္။
ေလာကၾကီးမွာလဲ အဲဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုံးကေတာ့ ဆုိးတယ္။ အသက္အရြယ္ ရလာေတာ့ သံေ၀ဂေတြ ရလာျပီး ဘုရားနဲ႔တရားနဲ႔ ဒီလုိျဖစ္လာတယ္။ ေဂါပကလူၾကီးတစ္ေယာက္၊ သူ႔အေၾကာင္းကို ေျပာျပတယ္။ “ငယ္ငယ္တုန္းက မုိးလင္းကေန မုိးခ်ဳပ္အထိ ေသာက္တယ္၊ အသတ္အျဖတ္ကလဲ ၀ါသနာပါတယ္ဘုရား၊ ဒီေတာ့ အကုသိုလ္မွန္ရင္ မလုပ္ဘူးတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ”တဲ့။
ေနာက္က်ေတာ့ စဥ္းစားတယ္။ “ငါ အသက္ၾကီးလာျပီ၊ မဟုတ္ေသးဘူး၊ ျပင္ဦးမွဘဲ”ဆုိျပီး အေသာက္အစားေတြ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ စီးပြားေရးကုိပဲ ေဇာက္ခ်ျပီး လုပ္တယ္။ အလုပ္ေတြ ေအာင္ျမင္လာတယ္။
အဲဒီေနာက္ တရားေတြနာတယ္။ ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္၊ ေက်ာင္းဒါယကာျဖစ္၊ ရိပ္သာေတြမွာ တရားစခန္းေတြ ၀င္တယ္။ အခုေတာ့ သူကုိယ္တုိင္က ရိပ္သာ အက်ိဳးေဆာင္ၾကီး ျဖစ္ေနပါျပီ။ ဒါေၾကာင့္ မွားတာက မဆိုးေသးဘူး၊ မွားမွန္းမသိတာက ဆုိးတာတဲ့။ အဲဒါ အဂုၤလိမာလ သမုိင္း ေရးေနတာပဲ။ “လူေတာ္လူေကာင္း”ပါပဲ။
``အရွင္ကႆပသမုိင္း´´
အရွင္ကႆပကေတာ့ လူ႔ဘ၀တုံးကလည္း လူေတာ္။ ရဟန္းဘ၀ ေရာက္ေတာ့လဲ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရ မေထရ္ျမတ္တစ္ပါး။ ငယ္ငယ္တုန္းကလဲ ေတာ္တယ္။ အသက္အရြယ္ၾကီးေတာ့လဲ ေျပာစရာမလုိေလာက္ေအာင္ ေတာ္တယ္။ အစလဲ ေကာင္း၊ အဆုံးလဲေကာင္းတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ကႆပနဲ႔ ေတြ႕ေတာ့ သကၤန္းခ်င္းလဲေတာ္မူတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေနာင္အနာဂတ္မွာ သာသနာမွာ အားကုိးရမည့္ တပည့္ၾကီး ျဖစ္လုိ႔ သကၤန္းခ်င္းလဲေတာ္မူတာတဲ့။ ျမတ္စြာဘုရားကလဲ အဲသေလာက္ထိ အားကုိးေတာ္ မူတယ္။ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ သာသနာေတာ္ၾကီးကို ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ``အရွင္မဟာကႆပသမုိင္း´´ ကေတာ့ အလွပဆုံးသမုိင္းပါပဲ။
လူ႔ေလာကၾကီးမွာလဲ အဲဒီလုိပုဂၢိဳလ္္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကလဲ ေတာ္တယ္။ မိဘစကား ဆရာ့စကား နားေထာင္တယ္။ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့လဲ မိသားစုတာ၀န္ေက်တယ္။ ေဆြေရးမ်ိဳးေရး ရပ္ေရးရြာေရး အကုန္လုပ္တယ္။ သူ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ သူႏုိင္သေလာက္ လုပ္ျပီး တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႔ ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတယ္။ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံးဟာ ေရႊေရာင္ေတာက္ပ ေနတာ။ ဒါကေတာ့ အရွင္ကႆပ သမုိင္းပါ။
အရွင္ကႆပသမုိင္းေရးႏုိင္ဖုိ႔ကေတာ့ မလြယ္လွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဂုၤလိမာလသမုိင္းေရးႏုိင္ေအာင္ေတာ့ ၾကိဳးစားသင့္တယ္။ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် အျပစ္ မကင္းပါဘူး။ အဲဒီအျပစ္ကိုေတာ့ အျပစ္မွန္း သိဖုိ႔ လုိတယ္။ အျပစ္မွန္းသိရင္ တေျဖးေျဖးနဲ႔ ျပင္ရမယ္။
ဘယ္သူမွ ေမြးကထဲက ရဟႏၱာျဖစ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ``ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ´´ဆုိတဲ့အတုိင္း အတိတ္က အမွားေတြကုိ ျပည္ဖုံးကားခ်ျပီး ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ရမယ္ေလ။ ဒါဆုိရင္ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္မွာ ေရႊေရာင္ေန႔ရက္မ်ား ျဖစ္လာျပီး လွလွပပ နိဂုံးခ်ဳပ္ရပါလိမ့္မယ္။
သီတဂူ အရွင္ေဒဝိႏၵာဘိဝံသ
Monday, October 3, 2016
ေက်းဇူးရွင္ မိဘႏွစ္ပါး

0 comments:
Post a Comment