ေလာဘပူးေတာ့ စိတ္က႐ူးတယ္။
ေဒါသမ်ားေတာ့ စိတ္ကခါးတယ္။
ေမာဟေမႊေတာ့ စိတ္ကေတြတယ္။
မာနခံေတာ့ စိတ္ကထန္တယ္။
ဣႆာထားေတာ့ အိပ္စရာရွားတယ္။
မစၧရိယရွိေတာ့ ရွိသမွ်ၿငိတယ္။
အရင္းစစ္ေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ဒုကၡေပးတာ ကိေလသာတရားေတြပါပဲ။
~ ေလာဘေတြ အားႀကီးလာရင္ ႐ူးေတာင္သြားႏိုင္တယ္။ လိုခ်င္မႈနဲ႔ တပ္မက္မႈ ေလာဘက လူကို အ႐ူးအမူးျဖစ္ေစတယ္။ လူ႐ူးတာထက္၊ စိတ္႐ူးတာေပါ့။
~ ေဒါသတရားမ်ားလာတဲ့အခါ စိတ္ေတြပါ ခါးလာေတာ့တာပါ။ ေဒါသစိတ္က အခ်ိဳမပါဘူး။ အခါးေတြနဲ႔ အမွားေတြပဲ ျဖစ္ေစတယ္ေပါ့။
~ ေမာဟကလည္း အေမႊပါပဲ။ အျပစ္အားလုံးမွာ ေမာဟကေမႊေနတာပါ။ ေမာဟေမႊေတာ့ စိတ္ကေတြေဝတာေပါ့။ စိတ္ကေတြေဝလာရင္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္လည္း မကြဲေတာ့ဘူးေပါ့။
~ မာနအခံက လူကိုထန္ေစတယ္။ စိတ္ကိုေထာင္လႊားေစတယ္။ အ႐ိုအေသမေပးခ်င္ဘူး။ ႏွိမ့္ခ်ရမွာဝန္ေလးတယ္။ သိသိခ်ည္းနဲ႔ ဝန္မခံႏိုင္ဘူး။ ထန္ပါမ်ားေတာ့ မၫႊတ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။
~ ဣႆာက ကိုယ့္စိတ္ကိုႏွိပ္တာ မ်ားတယ္။ မနာလိုတဲ့ စိတ္က ဟန္ေတာင္မေဆာင္ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြအေပၚမွာ မုဒိတာ မပြားႏိုင္လို႔ ျဖစ္တဲ့ စိတ္က သူမ်ားမခံစားခင္ ကိုယ္ကအရင္ ပူေတာ့တာပဲ။ ဣႆာမ်ားေတာ့ အိပ္ရာထဲေရာက္ေနတာေတာင္ အိပ္စရာက ရွားေနေတာ့တာေပါ့။
~ မစၧရိယက ရွိသမွ်ကို ၿငိေစတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕မရွိမဲ့ ရွိမဲ့အရာေတြမွာ ၿငိေနတဲ့သေဘာပဲ။ ဝန္တိုေနတဲ့စိတ္က သူမ်ားရသြားမွာ၊ သူမ်ားေတြ႕သြားမွာ၊ သူမ်ားသာသြားမွာ မလိုခ်င္ဘူး။ မရေစခ်င္ဘူး။ ဒီစိတ္ကလည္း ကိုယ့္ဟာနဲ႔ကိုယ္ စိတ္မခ်ႏိုင္ေအာင္ ပူေလာင္ေစတာပဲေပါ့။
ဒီေတာ့ အေျဖကရွင္းပါတယ္။ စိတ္မညစ္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိေလသာေတြနဲ႔ ဒုကၡမျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့။ ျဖစ္လာရင္လည္း အၾကာႀကီး မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့။ အၾကာႀကီး မျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ သတိနဲ႔ညႇိေပါ့။ သတိေလးထားၿပီး ဖယ္ေပါ့။ သတိေလးကပ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ တရားမ်ားမ်ားမွတ္ရမွာေပါ့။ တရားမွတ္တယ္ဆိုတာ သိေအာင္လုပ္တာပဲေလ။ အသက္႐ႈလည္။ သိၿပီး႐ႈ၊ လမ္းေလွ်ာက္လည္း သိၿပီးေလွ်ာက္၊ စကားေျပာလည္း သိၿပီးေျပာ စသျဖင့္ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းမွာ သိေနရင္ အဲဒါတရားပါပဲ။ မသိရင္ေတာ့ မတရားေပါ့။ မတရားတာမ်ားရင္ မွားတာေတြလည္း မ်ားေနမွာပဲေပါ့။
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ - သတိမလြတ္ၾကေစနဲ႔ေပါ့။
ေမတၱာျဖင့္
မနာပ ဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ
ေဒါသမ်ားေတာ့ စိတ္ကခါးတယ္။
ေမာဟေမႊေတာ့ စိတ္ကေတြတယ္။
မာနခံေတာ့ စိတ္ကထန္တယ္။
ဣႆာထားေတာ့ အိပ္စရာရွားတယ္။
မစၧရိယရွိေတာ့ ရွိသမွ်ၿငိတယ္။
အရင္းစစ္ေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ဒုကၡေပးတာ ကိေလသာတရားေတြပါပဲ။
~ ေလာဘေတြ အားႀကီးလာရင္ ႐ူးေတာင္သြားႏိုင္တယ္။ လိုခ်င္မႈနဲ႔ တပ္မက္မႈ ေလာဘက လူကို အ႐ူးအမူးျဖစ္ေစတယ္။ လူ႐ူးတာထက္၊ စိတ္႐ူးတာေပါ့။
~ ေဒါသတရားမ်ားလာတဲ့အခါ စိတ္ေတြပါ ခါးလာေတာ့တာပါ။ ေဒါသစိတ္က အခ်ိဳမပါဘူး။ အခါးေတြနဲ႔ အမွားေတြပဲ ျဖစ္ေစတယ္ေပါ့။
~ ေမာဟကလည္း အေမႊပါပဲ။ အျပစ္အားလုံးမွာ ေမာဟကေမႊေနတာပါ။ ေမာဟေမႊေတာ့ စိတ္ကေတြေဝတာေပါ့။ စိတ္ကေတြေဝလာရင္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္လည္း မကြဲေတာ့ဘူးေပါ့။
~ မာနအခံက လူကိုထန္ေစတယ္။ စိတ္ကိုေထာင္လႊားေစတယ္။ အ႐ိုအေသမေပးခ်င္ဘူး။ ႏွိမ့္ခ်ရမွာဝန္ေလးတယ္။ သိသိခ်ည္းနဲ႔ ဝန္မခံႏိုင္ဘူး။ ထန္ပါမ်ားေတာ့ မၫႊတ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။
~ ဣႆာက ကိုယ့္စိတ္ကိုႏွိပ္တာ မ်ားတယ္။ မနာလိုတဲ့ စိတ္က ဟန္ေတာင္မေဆာင္ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြအေပၚမွာ မုဒိတာ မပြားႏိုင္လို႔ ျဖစ္တဲ့ စိတ္က သူမ်ားမခံစားခင္ ကိုယ္ကအရင္ ပူေတာ့တာပဲ။ ဣႆာမ်ားေတာ့ အိပ္ရာထဲေရာက္ေနတာေတာင္ အိပ္စရာက ရွားေနေတာ့တာေပါ့။
~ မစၧရိယက ရွိသမွ်ကို ၿငိေစတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕မရွိမဲ့ ရွိမဲ့အရာေတြမွာ ၿငိေနတဲ့သေဘာပဲ။ ဝန္တိုေနတဲ့စိတ္က သူမ်ားရသြားမွာ၊ သူမ်ားေတြ႕သြားမွာ၊ သူမ်ားသာသြားမွာ မလိုခ်င္ဘူး။ မရေစခ်င္ဘူး။ ဒီစိတ္ကလည္း ကိုယ့္ဟာနဲ႔ကိုယ္ စိတ္မခ်ႏိုင္ေအာင္ ပူေလာင္ေစတာပဲေပါ့။
ဒီေတာ့ အေျဖကရွင္းပါတယ္။ စိတ္မညစ္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိေလသာေတြနဲ႔ ဒုကၡမျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့။ ျဖစ္လာရင္လည္း အၾကာႀကီး မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့။ အၾကာႀကီး မျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ သတိနဲ႔ညႇိေပါ့။ သတိေလးထားၿပီး ဖယ္ေပါ့။ သတိေလးကပ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ တရားမ်ားမ်ားမွတ္ရမွာေပါ့။ တရားမွတ္တယ္ဆိုတာ သိေအာင္လုပ္တာပဲေလ။ အသက္႐ႈလည္။ သိၿပီး႐ႈ၊ လမ္းေလွ်ာက္လည္း သိၿပီးေလွ်ာက္၊ စကားေျပာလည္း သိၿပီးေျပာ စသျဖင့္ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းမွာ သိေနရင္ အဲဒါတရားပါပဲ။ မသိရင္ေတာ့ မတရားေပါ့။ မတရားတာမ်ားရင္ မွားတာေတြလည္း မ်ားေနမွာပဲေပါ့။
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ - သတိမလြတ္ၾကေစနဲ႔ေပါ့။
ေမတၱာျဖင့္
မနာပ ဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ
posted from Bloggeroid
0 comments:
Post a Comment